2011. szeptember 16., péntek

Memória fejlesztő feladatok

Úgy érzem néha nem árt frissíteni a memóriámat. Emeletes lakásunk van és sokszor vagyok úgy vele, hogy mire felérek az emeletre már elfelejtettem hogy miért is jöttem fel, majd ha vissza lemegyek jut eszembe. Úgyhogy ez okból kifolyólag is rákerestem hogy milyen praktikákkal tudnám frissíteni a memóriámat a rejtvényfejtésen  és a bal kézzel való fogmosáson (jobb kezesek esetében) kívül. Speciel így ennél a kettőt ismerem.
Na de lássuk milyen praktikus feladatok vannak még a memóriánk fejlesztésére.



1. Vaktérkép

Fogjunk egy térképet és tegyünk rá egy pauszpapírt és másoljuk át a kontúrokat. Jelöljük be a főbb folyókat és már kezdődhet is a feladat ( kezdőként rajzolhatunk pontosabb térképet is).Válasszunk ki egyszerű bejelölendő helyeket. (nagyvárosok, hegységek, országok..) Nem kell azért olyan szigorúnak lenni magunkhoz, hagyhatunk nagyobb találati - sugarat. Ha pedig már olyan jól megy a dolog hogy azt hisszük nincs hová fejlődnünk, fordítsuk fejjel lefelé  a térképet. :)

2. Képfelismerő

Szükséges hozzá egy pakli kártya és két ember. 
Az egyik félnek meg kell jegyeznie pl. 3 kártyalapot, majd a másik kirak elé 5 lapot és az előző játékosnak meg kell mondania, hogy a kirakott lapok között ott van-e az eredeti 3 lap valamelyike vagy mindegyike. Lehet nehezíteni és könnyíteni is a játékon. A kirakott lapok számával tudjuk nehezíteni a feladatot. Ki lehet próbálni sakkfigurákkal is, ebben az esetben kevesebb elemet kell megjegyezni. Haladók már játszhatják papírlapokra írt szavakkal, a szavak közt lehetnek hasonló hangzású és kinézetűek is.

3. Süssünk -főzzünk emlékezetből

Vegyünk egy receptet és próbáljuk megjegyezni az összetevőket és a mennyiségeket. Mondjuk el, vagy írjuk le többször (nekem speciel vizuális a memóriám nekem ha írva látom jobban emlékszem rá), hogy rögzüljenek az adatok.
Másnap pedig ki lehet próbálni mi sikerül belőle. :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése