2012. január 6., péntek

Mézeskalács ahogy én csinálom..

Ezt a bejegyzést még karácsony előtt megírtam, de teljesen kiment a fejemből. Úgyhogy nem kell csodálkozni, hogy el vagyok tévedve, mikor is szoktunk mézeskalácsot sütni..:)

Évek óta nem próbálkozom mézeskaláccsal. Még ifjú háziasszonyként egyszer-kétszer megpróbáltam, de mindig kudarcba fulladt a kísérlet, ezért sokáig nem is erőltettem. Múltkoriban viszont interneten böngészés közben ráakadtam egy nagyon egyszerűnek tűnő receptre. Kedvem szottyant megsütni. És lám-lám, sikerült is. :)
Megosztom veletek szívesen a receptet, hátha más is járt már hasonló cipőben mint én.



A recept Limarától származik. Ezúton is még egyszer köszönöm neki. 

  • 40 dkg méz, 
  • 30 dkg margarin 

Mikróban összemelegítem, míg a vaj elolvad.

  • 50 dkg porcukor, 
  • 6 egész tojás, 
  • 2 tk. szódabikarbóna, 
  • 1 cs. mézeskalács fűszerkeverék

Ezeket robotgépben összekeverem. 

  • 1,5 kg liszt


A mézet és a turmixot alaposan elkeverem, majd fakanállal belekeverem a lisztet is. Nem lesz kemény a tészta, így jó, csak váljon el az edény falától. Legalább 1 napig pihentetem letakarva szobahőmérsékleten. 160 fokos sütőben sütöm 8-10 percig.

Íróka: 1 tojásfehérjét 20 dkg porcukorral alaposan kikeverem mixerrel 3-4 percen át. akkor jó, ha nehezen csurog le a habverőről. Pár csepp citromlevet is tegyünk hozzá, hogy szép fényes legyen. Egy vastagabb zacskóba töltöm, aminek az egyik sarkán pici lyukat vágok. a kihűlt mézeskalácsokat ezzel díszítem. 

Én íróka helyett ilyet és ennek a nagyobb tubusos változatát használtam. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése