2012. január 13., péntek

Péntek 13 ...


A babonásoknak nem ez a kedvenc napjuk. Gondoltam utána olvasok mi is ez a babona. Személy szerint engem sose érdekelt, hogy mit ne csináljak péntek 13-án. Sok sztorit hallottam már erről a babonás napról. Volt aki ki se mozdult otthonról nehogy baja legyen, erre a mennyezet rá szakadt (most ez vagy igaz, vagy kitaláció, nem tudom, de viccesen hangzik). Találtam egy pár érdekes tényt ami ehhez a babonához fűződik. 

- Világszerte sok kórházban nincs 13-as számú kórterem, a toronyházakban 13. emelet, egyes légikikötőkből "kifelejtették" a 13-as beszálló kaput is.

- Franklin D Roosevelt amerikai elnök egyetlen hónapban sem utazott 13-án, és soha nem adott olyan ebédet vagy vacsorát, amelynek során 13-an ültek volna az asztalnál. Napóleon és egy másik amerikai elnök, Herbert Hoover is triszkaidekafóbiás volt. 

- A 13-as számot a numerológusok szerint helyzetéből kifolyólag tekintik szerencsétlen, vagy átkozott számnak. Az előtte lévő tizenkettőt ugyanis a számmisztika szakértői "komplett" számnak tartják, ez számos helyen vissza is köszön a különböző mitológiák és szokások terén: 12 hónap egy évben, 12 jegy a zodiákusban, 12 isten az Olümpuszon, Izrael 12 törzse, Jézus 12 apostola. 

- Néhány városban nincs 13. sugárút, de pl. Sacramentoban van, sőt a 13. utca keresztezi a 13. sugárutat.

Itt pedig találtam egy cikket amiben le van írva hogy miért szerencsétlen a "Péntek 13".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése