2013. január 13., vasárnap

Zabkása reggelire

A zabkása a leghagyományosabb angol reggeli, akár tejjel, akár vízzel készül. Rengeteg béltisztító rostanyagot tartalmaz.  Én általában tej és víz keverékével szoktam készíteni. Régen el se tudtam volna képzelni, hogy ezt meg lehet enni. Mióta megtanultam elkészíteni, azóta minden reggel képes lennék ezt reggelizni. De az ugye elég unalmas lenne. 
Az én alapreceptem:
20 gramm zabpehely (Kölln flocken-t használok)
0,5 dl 0,1%-os tesco tej
2 dl víz
2-3 édesítő tabletta

Ezt beleöntöm egy lábasba és addig főzöm amíg nem kapok egy "nyálkás" állagú masszát :) Ez így lehet hogy nem túl jól hangzik, de nagyon finom. Ezt szoktam még variálni, mert van amikor kakaóport is keverek bele, vagy vanília esszenciát, fahéjat. Éppen mihez van kedvem. Nagyon sokáig csokisan ettem, mostanában csak natúron készítem. Minden esetben dúsítom gyümölccsel: almával, meggyel, eperrel, málnával, szederrel, áfonyával. Meg szoktam még szórni a tetejét fahéjjal, mandula forgáccsal, dióval vagy kókuszreszelékkel. Végtelen sok lehetőség van az elkészítésére. Igazán laktató, lassan felszívódó szénhidrát. Szuper reggeli. 


Jamie receptjei nem feltétlenül diétásak minden esetben, de nagyon finomak lehetnek így elkészítve is. Én mondjuk nem eszek juharszirupot, meg mézet se, és a banánt is próbálom kerülni. Inkább az alacsony GI értékű gyümölcsöket részesítem előnyben. 

Alaprecept 4 főre:
200 gramm zabpehely
750 ml tej, szójaital vagy víz
pici tengeri só 

Tedd fel közepes lángra egy edényben a zabpelyhet meg a tejet vagy vizet egy csipetnyi sóval. Hevítsd fel annyira, hogy egyenletesen bugyogjon, és folyamatos keveréssel főzd sima, krémes kásává 5-6 perc alatt. Ha hígabban szereted a kását egyszerűen önts bele még annyi tejet vagy vizet,  amennyit hiányolsz. 


Banán és fahéj: 
2 vékonyra felszeletelt érett banán
1/2 kávéskanál őrölt fahéj
2 evőkanál mák
2-4 evőkanál juharszirup v. méz ízlés szerint
egy kis marék pirított szeletelt mandula vagy kókuszreszelék 

Szeder és alma:
2 szeletelt alma, egy nagy diónyi vaj
egy kis marék zabpehely
1 evőkanál folyós méz plusz ízlés szerint még egy kevés
2 marék friss vagy fagyasztott szeder. 

Az almát pirítsd puhára és aranybarnára. Keverd hozzá a zabpelyhet meg a mézet és hagyd a tűzön még 1 percig. A szedret törd bele a kásába. Az almát tálald a zabpehely tetején.

Étcsokoládé és narancslekvár:
50 gramm finomra reszelt keserű csokoládé (70% kakaótartalmú)
4 púpozott kávéskanál narancslekvár 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése