2012. július 5., csütörtök

Fahéjas vaníliás ribizli dzsem

Mostanában nagyon rákaptam a dzsemfőzésre. Már van málna, eper, meggy dzsemem eltéve és meggylekvárt is készítettem. Most a kertben levő ribizlibokrot támadtam le és leszedtem róla 1,5 kg-ot. 






Valami érdekeset akartam csinálni belőle. Már nekiálltam főzni, mert semmilyen igazán nekem tetsző receptet nem találtam (vagy receptet igen de nehezen beszerezhető hozzávalóval), mikor eszembe jutott hogy mehetne bele egy kis fahéj és vanília is. Volt még itthon a sütisarokról rendelt vaníliám aminek kikapartam a belsejét és belefőztem a dzsembe, egész fahéjrudam pedig mindig van. 


Tudtam hogy turmixolni akarom a ribizlit, ezért teatojásba tettem a fahéjrudakat. Isteni illata volt ahogy főztem. Vettem ki belőle ribizlit  egy keveset amit visszatettem a végén, hogy legyenek azért benne darabok is.


Az ízértől még nem tudok beszámolni, remélhetőleg nem lőttem nagyon mellé. Egy kevés xilitet is tettem még bele, mert idén a cukormentes befőzést választottam. Minél kevesebbet próbálok mindenbe rakni, és akkor is inkább a nyírfacukrot. Az eperben például nincs is cukor és isteni finom lett anélkül is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése