2017. április 6., csütörtök

Dr. Steinberger féle 5 napos léböjt

Hétvégén volt egy villanás a fejemben és rákerestem a Dr. Steinberger féle léböjtkúrára. Már többször találkoztam vele hirdetésekben, üzletek polcain, de igazából én sose hittem abban hogy napokig csak folyadékon éljen az ember. De hogy alaposabban megnéztem, ebben  a kúrában azért ha nem is sok, de van szénhidrát bevitel rozskenyér formájában. Gondoltam, hogy kiváncsiságból meg kéne csinálni és ebbe belerángattam a barátnőmet is. Úgyhogy egy óra múlva már meg is volt rendelve a termék és kiváncsian vártam a szerdát amikor is indul a program. 




1. nap Búzafű koktél
Vegyes érzelmekkel öntöttem ki magamnak a búzafűlevet. De akkor szépen fogalmaztam. Nézegettem egy darabig és próbáltam legyűrni az undoromat. Nagyon furcsa zöld színe volt. Az állaga is se híg, se sűrű. De gondoltam egyéletemegyhalálom akkor hajrá. És meg is lepődtem mert nem volt rossz. Édes volt és én a édes ízeket nem nagyon szeretem ha éhes vagyok de hát a cél érdekében mindent. Úgyhogy szépen elmajszoltam egy szelet kenyérrel. A nap folyamán már könnyebben ment a dolog. Délután 5 körül volt egy kis holtpontom amikor rámtört az éhség, de egy kis falat kenyértől elmúlt az is. Este még rántottát is kellett sütnöm a gyerekeknek és én bele se ettem. Egy hős vagyok :) 

2. Zöldséglé
Amíg ki nem bontottam az üveget halálra voltam rémülve hogy vajon mit kell ma innom. Melyik zöldség íze lesz rajta intenzív. Szerencsém volt, mert ahogy kiöntöttem mindjárt láttam hogy ez olyan mint a paradicsomlé. Sőt még olyan sűrű is. Reggelire lehúztam az adagomat majd a tízórait elcsaltam és ebédre 3 dl levet megmikróztam és megpirítottam a kenyeret. Így egészen olyan érzésem volt mintha ebédelnék. Amúgy is csúnya esős, nyírkos idő van kint és most így jobban esett. Mondjuk azért annyira talán mégsem, mert mégsem paradicsomleves ízű, csak kinézetű. A maradék uzsonna és vacsora adagomat undorral ittam már meg egy-egy liter víz kiséretében, így legalább a folyadékbevitelt is kipipálhattam.

3. Ananászlé
Reggelire már nem bírtam volna megenni a kenyeret ha nem pirítom meg. Úgy egy kicsit melegen, ropogósan sokkal jobban esett. És az ananászlé se olyan szörnyű, habár sose szoktam inni, mert nem tartozik a kedvenc gyümölcsleveim közé, de kifejezetten felüdülés volt a tegnapi zöldségléhez képest. Már előre félek a holnapi céklalétől. Összességében attól eltekintve, hogy az édes ízt már estére nagyon nem kívántam, egész jól kibírtam a napot.

4. Céklalé
A legrosszabb rémálmom vált valóra. El nem tudom mondani menniyre nem ízlett a céklalé. Reggelre kapásból 3 dl-el indítottam, hogy legyek túl rajta minél hamarabb. Az első adagnál elkövettem azt a hibát hogy csak sima víz volt kéznél. 3 dl cékaléra meg kellett innom kb. fél liter vizet hogy ne jöjjön vissza. A második és harmadik adagot már okosan csináltam... :) A 3 dl céklalé mellé kiöntöttem magamnak 3 dl frissen csavart citrommlével tuningolt vizet is. Azzal már elviselhető volt. Közömbösítette a céklalé mellékízét a gyomromban. Így utólag már tudom, hogy a zöldséglénél is ez lett volna a megoldás.

5. Sárgarépalé
Azt mondtam, hogy sutba dobom az egészet ha ez is ihatatlan lesz. Végülis ez se lett a kedvencem, de ennek legalább semmilyen mellékíze nem volt. Ezt is úgy ittam, hogy háromszorra 3 dl-t. Nem aprózgattam el, csak legyen már vége úgy voltam vele. Így az utolsó napra egész jól hozzászoktam az éhséghez is, vagyis már inkább éhes se voltam. Szerintem a szervezetem beletörődött hogy be kell annyival érnie ami van ha tetszik neki ha nem.

Összességében egy életmódváltáshoz nagyon jó kezdő lökés ez a kúra. Aki az 5 napot kibírja az jó eséllyel fogja tudni a későbbiekben is megállni az olyan ételek elfogyasztását amelyeket szimplán élvezetből fogyasztunk. Én ezalatt a nasikat értem. Mert mostanában jártamban keltemben mindig valami a kezembe akadt, egy kis mogyorós csoki, cukorka, pogácsa, sütike....bármi ami csak lerakódik. Azóta hogy végeztem a kúrával eltelt 5 nap és a vízfogyasztásomra nagyon odafigyelek és be is tartom a napi 3 litert, valamint se édességet, se kenyeret nem eszek. Szépen lassan remélhetőleg súlyban is lesz eredménye. A kúra alatt 2 kg-tól sikerült megszabadulnom ami annyit jelent nálam, hogy laposabb lett a hasam. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése